Rusya'dan o iddiaya yalanlama

Rusya'dan o iddiaya yalanlama

Rusya Savunma Bakanlığı, Rusya Hava-Uzay Kuvvetlerinin ağustosta Suriye'deki bir sığınmacı kampını bombaladığına dair New York Times'ta (NYT) yer alan iddiayı tekzip etti.

Basın toplantısında NYT'nin iddiasına yanıt veren Rusya Savunma Bakanlığı Sözcüsü İgor Konaşenkov, "1,5 ay önce olduğu gibi, yalan haber yazarlarının asılsız iddiaları yine kaynağı belirsiz bir videoya dayanıyor." dedi.

Videoda Beyaz Miğferler'in varlığını işaret eden Konaşenkov, söz konusu haberde NYT'li gazetecilerin Suriye'deki Rus pilotların konuşmalarının deşifre edilmesi için aylarca aşırı çaba sarf ettiğine dikkati çekti.

"Bu yalan haberin yazarlarını hayal kırıklığına uğratarak bir kez daha tekrarlamak zorundayım ki, Rus bombardıman uçaklarının pilotlarına hedeflerin koordinatları ya da onların görevlerinin ifasına ilişkin raporlar, açık telsiz yayınıyla sesli bir biçimde iletilmiyor. Bu husus dikkate alındığında, NYT tarafından öne sürülen diğer tüm sözde kanıtlar, asılsız ve kafadan uydurmadır." diyen Konaşenkov, NYT'li gazetecilerin aylarını ve mali kaynaklarını nelere harcadığının kamuoyunun takdiri olduğunu vurguladı.

27 Kasım'da, yani söz konusu haber yayınlanmadan birkaç gün önce İngiltere merkezli Suriye İnsan Hakları Gözlemevinin NYT ile Suriye'deki savaş suçlarının ortaklaşa soruşturulmasına ilişkin anlaşma imzaladığını duyurmasını "büyük tesadüf" diye niteleyen Konaşenkov, sözlerini şöyle sürdürdü:

"NYT'nin ekim ayındaki yalan haberi sonrası ciddi bir yayın kuruluşunun militanları ve onların Beyaz Miğferler'deki hizmetkârlarının manipülasyona kurban gittiğini üzüntüyle belirtmiştik. Bu haber için üzülmek yerinde olmaz, her şey karşılıklı mutabakat sonucu gerçekleşti."

NYT, ekim ortasındaki haberinde, Rusya Hava-Uzay Kuvvetlerinin 5-6 Mayıs 2019'da 12 saat içinde İdlib'deki 4 hastaneyi vurduğunu iddia etmişti.

Kaynak: Sputnik Türkiye