Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Adalet Bakanlığı, aralarında İran devlet televizyonuna ait Arapça ve İngilizce yayın yapanların da bulunduğu bazı internet sitelerine el koydukları iddiasını doğruladı.

ABD Adalet Bakanlığı’ndan yapılan yazılı açıklamada, “Bugün mahkeme kararları uyarınca, İran Radyo ve Televizyon Birliği (IRTVU) tarafından kullanılan 33 internet sitesine ve Kataib Hizbullah tarafından yönetilen 3 internet sitesine ABD yaptırımlarını deldikleri için el koyduk.” ifadesine yer verildi.

ABD Yabancı Varlıkları Koruma Ofisi·nin (OFAC) 22 Ekim 2020’de IRTVU’yu İran Devrim Muhafızları Kudüs Gücü tarafından yönetildiği için yaptırım listesine aldığına işaret edilen açıklamada, bu listedeki kurum ve kuruluşların internet sitesi ve domain hizmetlerinden, OFAC lisansı olmadıkça yararlanamayacağı kaydedildi.

Açıklamada IRTVU’nun yaptırım listesine alınma nedeninin de ABD seçimlerine ilişkin yanlış bilgi yaymak olduğu anımsatılarak, el konulan 33 internet sitesinin domain adreslerinin OFAC onaylı olmadığı belirtildi.

İran devlet televizyonu tarafından yapılan açıklamada ABD’nin bu girişiminin ifade özgürlüğünü engellemeyi amaçladığı ve sözde ifade özgürlüğüne sahip olan ABD’nin ikiyüzlülüğünü gösterdiği kaydedildi.