Araştırmacılar 83 Süper Yaşlı ve Kütleli Kara Delik Keşfetti

Kara delikler, bilimin açıklamakta en çok zorlandığı yapıların başında geliyor. Bu yapıların içinde ne olduğuna dair pek çok farklı teori bulunuyor. Gözlemlemekte bile zorlandığımız bu yapılardan 83 tane daha keşfedildi.

Araştırmacıların keşfettiği süper kütleli kara delikler, parlaklıklarına göre tanımlandı.

Keşifleri yapan ekip, çalışmalarında üç önemli teleskoptan gelen verileri kullandı. Bu teleskoplar Şili'deki "Gemini Güney Teleskopu", Kanarya Adaları'ndaki "Gran Telescopio Canarias" ve "Subaru Teleskopu" oldu. Ekip, Hyper Suprime Cam (HSC) tarafından elde edilen verilerdeki olağan süper kütleli kara delik adaylarını inceledi. (HSC, Japonya'daki "Subaru Teleskopu"nun çok gelişmiş kamerasıdır.)

Bu süper kütleli kara deliklerin 13 milyar yıl yaşında oldukları ortaya çıktı. Tahminlere göre Büyük Patlama 13,3 milyar yıl önce gerçekleşti. Dünya ise 4,5 milyar yıl önce ortaya çıktı. Yani bu süper yoğun ve devasa cisimler, evrenin daha henüz çok daha küçük olduğu bir dönemde evren daha 300 milyon yıl yaşındayken ortaya çıkmış.

Konuyla ilgili daha fazla bilgi The Astrophysical Journal ve Publications of the Astronomical Observatory of Japan'da yayımlanan 5 makalelik seride yer aldı.

Kaynak: www.webtekno.com